Van Milngavie naar Drymen

22 juni 2023 - Drymen, Verenigd Koninkrijk

Vandaag de eerste wandeldag. En meteen al 22 km lopen. Om 08.00 uur van start. Een heerlijk zonnetje, dus wie doet je wat. Het begin is midden in het dorp bij de obelisk, officiële start van de West Highland Way (WHW). Onder de boog door en het begin is gemaakt. Eerst door Mugdock wood, een mooi park om dan bij Loch craigallian. Zie foto’s. Ik heb al gauw kennis gemaakt met twee dames, die ik telkens onderweg tegen kom, erg gezellig. Er zijn vandaag zeker 20 mensen gestart op deze wandel route, dus ik ben niet echt alleen, contact is vlug gemaakt😀 gelukkig kom ik onderweg nog een pub tegen voor koffie en iets te eten. Maar bankjes ho maar!! Er is een mogelijkheid om de Glengoyne Whisky Destillery te bezoeken, maar dan moet je weer van het pad af (1km heen en terug) dat is teveel van het goede.

• Onderweg kom ik de dames weer tegen, én een bankje waar we gezellig een poosje blijven zitten, anders zijn we veel te vroeg binnen. Nog 2 km en dan zijn we op onze bestemming. Ik ben vooruit gelopen en denk dat ik verkeerd gegaan ben ( wel korter!) maar nu moet ik wel vragen hoe ik morgenvroeg weer bij het begin punt kom. Eerst maar lekker douchen en uit rusten. Morgen 24 km en een flinke klim, dat zien we morgen dan wel weer. Groetjes en allen die al zo snel gereageerd hebben dank je wel 😀😎 Voor morgen voorspellen ze regen😭🌧️😟ObeliskRoutebordCraigaillian lochZomaar een mooi vergezicht

1. Slangen-Crombag Tonny:
    22 juni 2023
    Goed van jouw dat je niet aan de whisky bent gegaan, wij zijn niet bij je in de buurt👍.
    Hopelijk heb je morgen niet te veel regen.
    Zorg goed voor je zelf, succes morgen!!!
  2. Lidia:
    22 juni 2023
    Oh sh…. Ben je al op pad! Ik heb je nog niet eens goeie reis gewenst. Bij deze dus. Gelukkig ben je goed van start gegaan. Een kortere route maar met whisky duurt natuurlijk zo wie zo langer 🤪. Een verfrissend buitje is wel lekker maar dan moet je wel tussen de druppels doorlopen. Hopelijk word je niet te nat. Hier nu ook de hele middag regen, maar zeer welkom. Gisteren hadden we een superdag naar de Markerwadden, toen gelukkig droog. Geniet van iedere stap Gerda.
  3. Gerda:
    22 juni 2023
    Ja time flies, maar zo gauw ik terug ben maken we snel een afspraak 😘
  4. Maria & André:
    Hi Gerda,
    Na een heenreis met de nodige ‘hobbels’ vandaag toch fijn op pad kunnen gaan.
    Prettig om al zo snel leuke contacten te kunnen leggen met medewandelaars!
    We wensen je graag een boeiende en onvergetelijke wandelvakantie toe in het indrukwekkende Schotland.
    Hartelijke groetjes
  5. Pieter:
    22 juni 2023
    Glengoyne is anders een erg lekkere whiskey, Ger. Leuk om te lezen en ik geniet van de foto's.

Heel veel plezier en pas op voor de midges ;)
  6. Henk en Eva:
    22 juni 2023
    Maar goed dat je geen whiskey lust Gerda🤭
  7. Henneke:
    23 juni 2023
    Fijn dat het zo goed gaat en al mensen hebt ontmoet voor een praatje enz . Het is te hopen dat je niet te veel regen krijgt. Niet aan de whiskey dus neem maar een lekker rood wijntje 🤣🤣 ik neem wel een witte proost en geniet ervan! Groetjes Henneke 🍷🥂
  8. Henny:
    23 juni 2023
    Wel bijzonder om daar te wandelen op de foto: zon en puur landschap.Vanmorgen stond in de krant Schotse whisky is goud waard ,meer zelf dan goud.Kan mij voorstellen dat 2 km op de 24 km toch een heel stuk is.Hopelijk heb je vandaag niet in de regen gelopen.Hier in het Noorden smacht de tuin naar een buitje.De temperaturen zijn hier wel aangenamer dan in Zuid Nederland Een warme groet. Zien alweer uit naar de volgende blog
  9. Trudy:
    25 juni 2023
    Regenpak mee.
    Ik verlang wel naar een beetje regen, maar voor jou is dat niet zo leuk.
    Succes