Bevangen door de hitte!

27 juni 2026 - Steeg, Oostenrijk

Vandaag van Warth (1500) Hm naar Steeg (1150) Hm. Dan zou je denken dat is mooi dalen, nou mooi niet! 12 km in 4,5 uur ca 360 Hm.  Het is nog steeds erg heet en het valt dan ook niet mee, vooral omdat er weinig schaduw is. Onderweg is er wel iets om even de noodzakelijke pauze te nemen. En te genieten van de omgeving. We zijn wel genoodzaakt om verder te gaan, want we moeten onze koffer achterna! In ons volgende hotel zijn we 2 nachten, dus hoeven we niet persé weg. Maar gisteren ben Ik gevallen, en kon bijna niet meer verder, vanwege de hitte. We dachten dat we bijna bij ons hotel waren maar achteraf bleek dat er nog een paar klimmetjes in zaten gelukkig had Corina gezien dat er een bushalte in de  buurt was. Dus heb ik besloten om de bus te nemen, en Corina heeft de etappe uitgelopen. Vandaag 27 juni heb ik 5 km gelopen en dat was meer dan genoeg. Corina is doorgegaan en ik ben met de bus naar het hotel gegaan. Ook geen straf weer een mooi hotel met zonneterras ( veel te heet)  aar ook welnes en verschillende saunas. Vanmiddag een heerlijke massage en morgen zien we wel weer. Eerst even bijkomen en dan bekijk ik per dag wat ik aan kan. Het is erg jammer maar we maken er toch maar iets leuks van.


 

13 Reacties

  1. Jacqueline Dimmers:
    27 juni 2026
    Oké heftig, pas goed op jezelf.
    De bus is ook prima als dat nodig is.
    Toch genieten van de reis en de omgeving.
    Doe voorzichtig en rustig aan 😘😘😘
  2. Hanneke:
    27 juni 2026
    Dat is schrikken. Hopelijk komt het weer helemaal goed. Kalmpjes aan doen (al komt dat in het woordenboek van de Deentjes niet voor wat wandelen betreft). Mooie voortzetting gewenst !!
  3. Magda lahey:
    27 juni 2026
    Wat erg dat je gevallen bent .met deze warm te is dit eens zo erg hopelijk gaat het morgen beter succes 🍀
  4. Hennie Meijer:
    27 juni 2026
    Het is jammer dat het zo gelopen Gerda, maar ga er toch een paar mooie dagen van maken. Het is jammer dat de temperatuur eigenlijk je grootste tegenstander is geweest. Wat ik van Corina begrepen heb wil je toch een stuk mee wandelen elke dag, ook dat is een mooi streven. Ik zie je volgende week in Reutte hou je taai.
  5. Henneke:
    27 juni 2026
    Heftig hoor doe voorzichtig. Hier is het ook nog steeds erg heet. Dit zal na vandaag over zijn maar we moeten eerst het onweer en hagel overleven 🤣🤣 loop ze en geniet ervan
  6. Jan en Moniek:
    27 juni 2026
    Ppfff, wat een uitdaging! Én pech met die val. Doe rustig aan, het is geen wedstrijd, hè.
    Hopelijk gaat de temperatuur daar ook omlaag, net als hier. Zo’n 24 graden zou fijn zijn.
    Veel plezier weer gewenst!!
    Jan en Moniek
  7. Tonny en Charles:
    27 juni 2026
    Zo Gerda dat is niet fijn, ook al begint alles met vallen en opstaan. Lekker even bij komen en dan maar zien wat er van komt!!!!
    Wij wensen jullie een goed vervolg.
    Groetjes van ons 😘😘
  8. Gerry:
    27 juni 2026
    Dag Gerda, wat een pech! Het vallen en de warmte. We hopen dat je wel kunt genieten van de reis, kleine stukjes lopen, kleine stukjes met de bus….lekker eten etc. De omgeving is prachtig daar. We duimen voor je ! Groet voor jou en Corina
  9. Jeanne:
    27 juni 2026
    Hoi hoi Gerda.
    Hé zo jammer die val. Maar wel heel goed dat je het rustiger aan doet. Met zulke hoge temperaturen is het extra zwaar. We wensen jullie heel veel sterkte en toch nog veel loopplezier. 🙏🍹🍹😘
  10. Lena Taihuttu:
    27 juni 2026
    Pechvogel.
    Maar je gaat door, kanjer dat je bent!
    Hopelijk kan je toch genieten van de mooie omgeving en als het lukt om te wandelen dan moet je dat niet laten.....
    Zoals Gerry zegt: een busrit is ook zo gek niet.
    Ben benieuwd wat je/jullie nog meer voor avonturen meemaken.
  11. Jeanne:
    27 juni 2026
    Hoi hoi Gerda
    He wat jammer van die val. Maar wel heel goed dat je het wat rustiger aan doet. Zeker bij deze hoge temperaturen. Wij wensen je heel veel geluk en succes toe. Lieve groetjes. 🙏🍹😘
  12. Lidia:
    27 juni 2026
    Lieve Gerda, dàs wel pech zeg. Het loopt nog niet van een leie dakje deze reis. Maar het is ook wel pittig, al dat water wat je extra mee moet sjouwen. Maar hoe dan ook, je bent in een andere omgeving dus geniet, zonder al te veel inspanning.
  13. Ingrid:
    28 juni 2026
    hoi Gerda, ik ben zelf net terug uit Noorwegen, heb nu je belevenissen pas kunnen lezen. Pieken en dalen in je reisverhaal. Niet alleen de route, maar ook je belevenissen. Geniet van wat wel kan en maak het niet te gek bij deze belachelijke temperaturen. Tenzij je bewust de sauna/welness opzoekt! Lieve groet Ingrid

Jouw reactie