Van Drymen naar Rowardennan

24 juni 2023 - Inverarnan, Verenigd Koninkrijk

Dat was gisteren. En het was me het dagje wel. Het begon met regen maar dat zou niet de hele dag duren. Dus regenbroek aan, regenjasje en daaroverheen nog een regen cape. Wie doet je wat. Gelukkig hield de regen om ongeveer 11uur op. Het zou 22 km zijn en een hoogte van 360 meter. Dat valt nog al mee zou je denken, als het niet zo steil was. Nou dat was het dus wel en de weg naar beneden was al net zo erg. Er waren wel prachtige uitzichten, dus af en toe maar even stilstaan genieten van het uitzicht, de stilte en de mooie natuur. Uiteindelijk heb ik 26,6 km gelopen, dus was ik gisteren niet in staat om nog een stukje te schrijven.

van Rowardennan naar Iverarnan

Vandaag een tocht van 22 km en niet zo,n hoge klim. Eerst dacht ik niet te gaan en een rust dag te nemen, maar, goed uitgerust toch weer op pad gegaan. Maar wat een pad, hoge glibberige stenen, trappen waarvan de treden zo gemaakt zijn voor een reus zo hoog, en stukken dat ik dacht hoe kom ik hier overheen. Met steeds in mijn gedachten, ik hoop dat er iemand na mij komt, voor het geval dat ik uitglijd. Toch was het een mooie rout met sprankelende beekjes, watervalletjes, maar dan moest ik echt wel eerst op een goede plek staan om het te bekijken. Op de helft van de tocht was er een hotel, na 15 km, en daar heb ik besloten om voor vandaag te stoppen, ik von het te gevaarlijk!!

Ik kon met de ferries en de bus naar het nieuwe hotel waar ik nu ben. Echt een oude authentieke inn. De ober loopt in schotse rok, verder weet ik nog niet ga ik nu bekijken, en eten. Morgen zien we weer verder.

iedereen bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende keer.

1. Henk en Eva:
    24 juni 2023
    Gerda wat ben je toch een oersterke vrouw ik heb bewondering voor je!!🍀😘
  2. Jacqueline:
    24 juni 2023
    Geweldig om te lezen Gerda, dus de ober ga je zo bekijken.
    Hopelijk laat je de rok voor wat het is😜 geweldig en spannend is deze reis zo te lezen wel. Verstandig dat je stopt als er teveel gevaar is.
    Want die uitdaging hoef je echt niet met jezelf aan te gaan.
    Geniet van alles en maak mooie herinneringen in de Schotse hooglanden😘😘😘
  3. Henneke:
    24 juni 2023
    Wat een belevenis. Je doet het toch maar weer allemaal. Fijn te lezen dat je verstandig bent maar dat wist ook wel. Tot het volgende verslag! Groetjes 🤣😘🤣👍
  4. Marjo Buijs frambach:
    24 juni 2023
    Hoi Gerda, we haken nu pas in en lezen je mooie reisverhalen. Geniet van deze wandeling. Veel groetjes, Kees en Marjo
  5. Mike en Corrrie:
    24 juni 2023
    Hoi Gerda, dat je in bent voor de nodige uitdagingen is ons bekend. Bij het lezen van dit verhaal flitste de tocht Santiago voorbij. Geniet van alles wat je tegenkomt op je pad en stel je voorop gestelde doelen tijdig bij. Warme groetjes van Corrie en Mike
  6. Moniek:
    25 juni 2023
    Wat een dappere onderneming, Gerda! We wensen je daar veeel wandelplezier, en… wat anderen ook al schreven: weet waar je grenzen liggen. Als je constant moet opletten waar je je stappen moet zetten, kun je minder genieten, maar dat vertrouwen we jou wel toe😊
    Fijne tijd daar!!
  7. Lidia:
    25 juni 2023
    Mooie profielschetsen van jou hierboven. Ik kan dat alleen maar beamen; moedig ga je voorwaarts maar gelukkig schat je ook de risico’s bijtijds in en ben je zo flexibel om je programma aantepassen en geniet je tussen de spannende glibberige paden toch van de imponerende omgeving. Ga zo door 👍
  8. Trudy:
    25 juni 2023
    Wees maar voorzichtig, Top, dat je dit allemaal doet
  9. Magda:
    26 juni 2023
    Hoi Gerda ik heb bewondering voor je want als ik de foto’s zie ben je met een lastig klus bezig als ik de omgeving zie is dat de moeite waard veel succes kijk uit naar het volgende reis verslag met hopelijk beter weer 🙋‍♀️