Marino -Artena

10 maart 2018 - Artena, Italië

9 maart, Vandaag is de etappe 29,5 km, ik heb me voor genomen om dat niet te doen, een te grote afstand voor mij. Dus een stukje met de bus dacht ik. De bus gaat terug naar Rome en vandaar kan ik richting Artena, dan wil ik de laatste 22 km lopen. Zo gezegd zo gedaan, maar je zult Gerda niet heten of het loopt nou ja rijd anders. En plotseling ben ik in Artena, heb de plaats waar ik uit wil stappen niet gezien. Zijn we ook niet geweest. Dan maar een B&B zoeken. 2 km héél steil klimmen. Steek ik even mijn hand uit en er stopt een auto, véél te steil om  te lopen vind ook de chauffeur. Als hij mij bij het adres af wil zetten vraagt hij of ik mee wil naar een archeologische opgraving, nou wat leuk. In het busje achter ons zitten wat studenten die daar ook naar toe gaan. Bent u archeoloog, ja zegt hij. We praten in Duits en Engels en uiteindelijk kom ik er achter dat hij een Vlaming is en we heerlijk Nederlands kunnen praten. Ik vond dit een leuke ervaring. Dus toch een goede dag!!

1. Magda:
    Geweldig Gerda 👍
  2. Gerda van den Berg - Kommers:
    10 maart 2018
    Juist die onverwachte ontmoetingen zijn zo leuk!
    Was de opgraving nog de moeite waard, afgezien van de leuke ontmoeting?
  3. Henneke:
    10 maart 2018
    Wat leuk dat je zulke fijne mensen tegenkomt. Niet te stijl klimmen hoor. Groetjes Henneke
  4. Trudy:
    10 maart 2018
    Wat een geweldig mooi verhaal.
  5. Jos:
    10 maart 2018
    Interessante dag! Ook nog gelopen of komt dat morgen? Je maakt wel wat mee!Groetjes Jos
  6. Lena Taihuttu:
    10 maart 2018
    prachtig, want een geestig verhaal en gelukkig geholpen door een belg. Tip: Gerda je moet gewoon ergens de nederlandse driekleur (op je rugzak of petje ) hebben, dan zien ze dat je uit Nederland komt...... als je dat wilt tenminste.
    heel veel plezier!!
  7. Marjo:
    Wat een leuke belevenis Gerda
  8. JAN.:
    10 maart 2018
    Ja GERDA zo spreek je nog eens anders dan Nederlans toch, geniet maar,hoop dat je mooi weer treft,in de regen lopen,nou geef mij maar warmweer, petje op soms pittig eten,alle goeds verder, en tot een volgende keer.Groet Jan
  9. Ingrid Verhoeven:
    11 maart 2018
    Niets gebeurt voor niets! Het zijn vaak de leukste herinneringen! En voor ons weer leuk om te lezen:-)
  10. Lidia:
    11 maart 2018
    ha ha, komt altijd weer goed met jou!