Rome-Marino

9 maart 2018 - Roma, Italië

Gisteren ben ik dus in Rome gebleven. Eerst naar het Capucijnen museum en knekelhuis. Hier hebben ze de botten van honderden Capucijner monniken bewaard. Zelfs heel mooi gedecoreerd. Langs de wanden en tegen het plafond. Nou je int maar ergens terecht komen!! Daarna naar de Spaanse trappen, ik heb een foto gemaakt maar door de drukte kun je de trappen amper zien. Ook bij de Trevifontein en het Pantheon is geen doorkomen aan. Wegwezen dus, naar de wijk Travesterre een leuke oude wijk van Rome en lekker rustig. Vanmorgen wilde ik een stukje met de bus om Rome uit te komen, maar helaas géén bus vanwege een staking. Dan maar even met de taxi en na 1,5uur eindelijk gaan lopen. Over de via appia antica in het begin erg druk met auto verkeer maar na een paar kilometer werd het rustig en heb ik heerlijk gewandeld al is het wel een lange rechte weg.maar veel te zien, je waant je echt in het  oude Romeinse rijk. In Marino aangekomen was de B&B gesloten, naar het touristenburo, maar die is hier niet dan maar een bar in en vragen gelukkig weten ze nog iets, ook weer opgelost. Kijken hoever ik morgen kom, naar Artena 29,7 km wel erg ver met klimmen en dalen. Eerst maar een

1. Gonnie Walrecht:
    9 maart 2018
    Hadden ze specifieke afbeeldingen op de botjes gekrast,getekend,geverfd?
    Wel apart. Heb je er foto,s van gemaakt?
  2. Magda:
    9 maart 2018
    Veel succes morgen best veel kilometers he maar voor jou een peuleschil hopelijk goed weer 👍
  3. Carin Deen 🌹:
    9 maart 2018
    Succes met de komende kilometers 👍
  4. JAN.:
    9 maart 2018
    Geweldig wat je doet heb erg veel respect voor je wens je alle goeds, groet Jan.
  5. Henneke:
    👍🌻
  6. Jeanne merx:
    9 maart 2018
    hoi hoi zo te lezen ben je weer goed op pad. dat het overal zo druk is. toen wij daar waren viel het reuze mee maar moet er wel bij zeggen dat dit toen in augustus was dus best wel warm. hoeveel km wil je deze keer lopen Gerda??? heel veel succes . lieve groetjes 😉
  7. Lidia:
    9 maart 2018
    Hoi Gerda, dat was weer echt een start des Gerda's :-) Dat was om er even in te komen en met een boeiend verhaal te kunnen starten. Zo kennen we je weer!
    Nooit voor één gat te vangen, dus vol goede moed naar de volgende bestemming, het avontuur tegemoet. Geniet ze !!!!
  8. Gerry en Cees Meijs:
    9 maart 2018
    Gerda heel veel wandelplezier! Sterkte met de hoogten en dalen! Groetjes vanuit Boxtel
  9. Trudy:
    9 maart 2018
    Geweldig die verhalen. Of je er zelf midden in staat.
    Veel succes verder en we blijven je volgen
  10. Jos:
    9 maart 2018
    Hoi Gerda, groot gelijk zo snel mogelijk uit de drukte in Rome en nu echt op pad....! Wel even reserveren voor je slaapplekje de volgende keer hè. Veel sterkte en loop ze!
  11. Marjo:
    9 maart 2018
    Veel te zien en te beleven dus. Morgen een mooie wandeltocht Gerda.
  12. Karin:
    10 maart 2018