In de voetsporen van Franciscus en Clara.

25 mei 2017 - Assisi, Italië

Van morgen eerst met de bus naar Santa Maria degli Angeli. De plaats waar Franciscus gestorven is. Toen naar de kerk SAN Damiano, de plaats waar St. Clara gewoont heeft en waar Franciscus vanaf het houten kruis gehoord heeft dat hij de kerk weer moet opbouwen. Ook nog in een klein kapelletje geweest wat het geboortehuis van Franciscus geweest is. Hier in Assisi draait alles om Franciscus en Clara. Al die plaatsen zijn wel indrukwekkend. Maar ik vraag me nog steeds af wat voor zin het heeft om zo afgezonderd en in armoede te leven?? Misschien kom ik daar nog weleens achter. Het is in ieder geval mooi om hier te zijn. Morgen nog en dan ga ik weer verder, eerst met de bus en zondag weer lopen

1. Thijs:
    25 mei 2017
    Een pelgrimage met echte levensvragen! Volgens mij was het in zijn gedachte van het "in armoede leven" nodig is om sneller/beter(!?) tot God te kunnen komen. Wij weten inmiddels dat ascese op heel veel verschillende manieren kan worden beoefend. Bijv. door een wandelingetje naar Santiago de Compostela te maken :) Ik geniet elke dag van je verhalen, Gerda! Lach, geniet en blijf gezond. Liefs, xx, Thijs