Een lange dag

5 juni 2017 - Calvi Dell'Umbria, Italië

Van Rieti naar Geccio, 600m klimmen zou niet zo zwaar moeten zijn, maar het viel erg tegen. Een keer verkeerd gelopen, geen tekens onderweg! Gelukkig heeft Roos navigatie en dat brengt ons al weer snel op het goede pad. Het is erg heet, veel steile klimmen. Veel smalle paadjes waar je geen 2 voeten naast elkaar kunt zetten, want dan stort je naar beneden en dat is érg diep! Dus goed oppassen waar je loopt! Bij een klooster wat langer gerust, en daar was een trouwerij, altijd leuk om even te kijken. Al met al waren we wel 10uur onderweg en doodmoe. Maar goed de volgende dag maar 13 km en minder zwaar, op ons gemak gedaan en waren pm 15.30uur op de plaats van bestemming. Het zijn allemaal mooie historische stadjes, met leuke doorkijkjes en smalle straatjes, overal bloemen. En hier heel veel prachtig in bloei staande oleander bomen. Vandaag ben ik met de bus naar Calvi Dell'Umbria gegaan, omdat de klim van 1045m voor mij teveel is. Dit overslaan dan kan ik de overige 7 dagen lopen en kom ik te voet in Rome! Het is nog steeds érg heet. In Stroncone is een klooster met een museum met kerststalletjes. Op de foto's: Franciscus met de broeders waar hij het zonnebloem zingt, slaapkamer van Franciscus en nog een gezicht op ik weet niet meer welke plaats! Morgen van Calvi dell'Umbria naar Albergo la pineta. 16km en 5 uur lopen 224m steigen en 487 dalen. Groetjes en tot de volgende keer

1. Ingrid Verhoeven:
    5 juni 2017
    Je gaat goed, zo te lezen. En Rome al 'bijna' in zicht! Geniet lekker verder!
  2. Marjo:
    5 juni 2017
    Je moet we een doorzettings vermogen hebben om dit te kunnen volbrengen lees ik. Chapeau Gerda
  3. Carlien:
    5 juni 2017
    Het lijkt me ontzettend leuk telkens nieuwe mensen te leren kennen en dan samen een gedeelte van de voet/bustocht te doen. Rome is in zicht!! Geweldig hoor!!!!
  4. Mar en catrien hienschc:
    6 juni 2017
    goed gedaan gerda tot gauw groeten mar en catrien.
  5. Gonnie Walrecht:
    7 juni 2017
    Even niet gelezen. Was zo druk met mijn bijenhobby.
    Niet te geloven, honing geslingerd, behandeld en in potjes gedaan. In de badkamer. Alles plakt werkelijk, al neem je nog zoveel voorzorgmaatregelen. Enfin de volgende keer....
    Sterkte , en steun aan/met je gezellige wandelaars.
  6. Jeanne:
    8 juni 2017
    hoi hoi Gerda.
    mijn lieve hemel wat een trip. geweldig zeg hoe kunnen jullie dat ?????? zo veel lopen op een dag en dan ook nog eens zoveel klimmen. ik vind dat zo mooi dat klimmen in de bergen maar mijn adem is dan heel snel op. en echt oefenen kun je hier in het Brabantse land al helemaal niet. misschien komt het dat je dichter bij Rome komt een soort van aantrekkingskracht hihi . nou heel veel succes in gedachten loop ik met je mee, dat is wat minder vermoeiend haha. geniet ervan en ik vind het super dat we jou reis op deze manier mogen volgen. xx
  7. Anneke Jansen:
    10 juni 2017
    Neem m`n petje voor je af!
    Eng die smalle paadjes met afgronden ernaast.
    Geniet ook weer van de komende dagen.
    groeten uit Ede van Anneke en Nike.