Kerkelijke feestdag in Assisi

24 mei 2017 - Assisi, Italië

Gisteravond naar de pelgrimsmis geweest, en het certificaat gehaald, dat ik als pelgrim in Assisi ben aangekomen. Er is veel bewaking hier rond de Basiliek. Militairen met grote geweren en alles wordt gecontroleerd. Vanmorgen om 07.30uur naar het grote plein voor de Basiliek. Vanwege de feestdag was er een processie, daarna een plechtige mis. Om 10.00uur een rondleiding door de kerk. Ik geloof dat ik me toch eens moet verdiepen in het leven van Franciscus, een bijzondere heilige. Maar voorlopig wel weer genoeg missen gehad

1. Willeke den Dulk:
    24 mei 2017
    Fijn dat je zulke fijne mensen ontmoet !
  2. Lena Taihuttu:
    Gerda, wees blij dat je nu niet in Rome bent, want die amerikaan is er.....
  3. Lidia:
    25 mei 2017
    Het is zeker interessant om je in het leven van Franciscus te verdiepen. Hij was een zeer inspirerend persoon, van rijke komaf, maar heeft dat ver achter zich gelaten, een echte rebel eigenlijk. De Paus heeft niet voor niets de naam van Franciscus aangenomen en probeert ook in zijn geest te handelen. Fijne wandeling na je stop in Assisi
  4. Henneke:
    26 mei 2017
    Wat maak je toch veel mee! Dat is genieten voor je? Ook fijn dat je zulke fijne mensen om je heen hebt zodat de tocht wat dragelijker is lijkt mij. We hebben weer fijn gekaart en het ver lies viel mee. Loop ze xxx Henneke