Een dag met verrassingen

29 mei 2017 - Spoleto, Italië

Vandaag op tijd op stap, want het wordt heet. 24 km lopen met deze hitte en weinig schaduw dat valt niet mee! Maar morgen maar 8 km in 3 uur, dat valt mee, maar is dan ook wel érg steil. Mijn gastheer had wel gezegd dat het moeilijk zou worden over een brug boven Spoleto, i.v.m. de gevolgen van de aardbeving. Nou dat zal wel meevallen dacht ik optimistisch. Om 15.30uur kwam ik bij de B&B na de gebruikelijke gegevens, heeft de gastvrouw me nadrukkelijk gezegd dat het te gevaarlijk én verboden is om over de brug te gaan. Maar er zijn wel wandelaars die het toch doen, probleem voor mij want ik hou wel van een uitdaging. Maar aangezien ik alleen ben, neem ik toch maar het verstandige besluit om met de trein naar Terni te gaan en vandaar met de bus naar Ferentillo. Vanuit Ferentillo moet je over een pas van 1011mtr. Die wilde ik eigenlijk overslaan, maar ja morgen al met de trein en bus en dan weer? Het ligt er ook een beetje aan hoe de temperatuur dan is. Ik zie wel en jullie zullen op de hoogte blijven. Groetjes van een beetje vertwijfelde pelgrim.