Een dag met verrassingen

29 mei 2017 - Spoleto, Italië

Vandaag op tijd op stap, want het wordt heet. 24 km lopen met deze hitte en weinig schaduw dat valt niet mee! Maar morgen maar 8 km in 3 uur, dat valt mee, maar is dan ook wel érg steil. Mijn gastheer had wel gezegd dat het moeilijk zou worden over een brug boven Spoleto, i.v.m. de gevolgen van de aardbeving. Nou dat zal wel meevallen dacht ik optimistisch. Om 15.30uur kwam ik bij de B&B na de gebruikelijke gegevens, heeft de gastvrouw me nadrukkelijk gezegd dat het te gevaarlijk én verboden is om over de brug te gaan. Maar er zijn wel wandelaars die het toch doen, probleem voor mij want ik hou wel van een uitdaging. Maar aangezien ik alleen ben, neem ik toch maar het verstandige besluit om met de trein naar Terni te gaan en vandaar met de bus naar Ferentillo. Vanuit Ferentillo moet je over een pas van 1011mtr. Die wilde ik eigenlijk overslaan, maar ja morgen al met de trein en bus en dan weer? Het ligt er ook een beetje aan hoe de temperatuur dan is. Ik zie wel en jullie zullen op de hoogte blijven. Groetjes van een beetje vertwijfelde pelgrim.

1. Anneke Jansen:
    29 mei 2017
    Valt allemaal dus niet mee. Verstandig dat je vooral voor veiligheid kiest!
    Ik zie je graag "gezond weerom" in Ede.
    Maar ... vooral veel genoegen!
  2. Astrid van Lunsen:
    29 mei 2017
    Petje af hoor en fijn om via dit blog op de hoogte te blijven van je avonturen.
  3. Hanneke:
    29 mei 2017
    Wat een avonturen, schone zus. Maar..... wel een beetje voorzichtig blijven hé,
    We zien je graag heelhuids terug. Dus veiligheid vóór alles!!
    Wandel ze, veel liefs vanuit V'waard
  4. Marjo:
    29 mei 2017
    Heerlijk toch, een stukje met de trein. Kan je ook van het uitzicht genieten.
  5. Franca:
    30 mei 2017
    Zo is het gerda voorzichtigheid voor alles .we kunnen je niet missen bij het zwemmen .nog veel plezier .
  6. Henneke:
    30 mei 2017
    hou je haaks de eind streep komt langzaam in zich al zul nog wel hobbels moeten nemen Ook hier is veel zon