Campazolionne - Benevento - Buenoalbergo

17 maart 2018 - Bari, Italië

Vandaag 14 maart, is het traject 40 km, dat is te ver voor mij. Dus proberen om het in tweeën  te delen, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er is helemaal niets onderweg. De bus naar Benevento is dan toch een uitkomst voor een bussende wandelaar!! 15 maart Het is mooi weer en 22,9 km voor de boeg. Lekker wandelweer, wel hele donkere luchten, met steeds de dreiging van onweer, maar het blijft droog. Door mooi heuvelachtig land met af en toe een klim, mensen zijn in de wijngaarden aan het werk en groeten vriendelijk. Geen vuiltje aan de lucht, tot ik op een pad kom waar je nauwelijks kunt lopen, het is nat en modderig. Ik kan geen stap zetten of ik glijd weg, levens gevaarlijk, gelukkig heb ik mijn stokken voor houvast. Dit gaat zo’n 3 km door dan weer even harde weg en dan weer zo’n glibber pad. Maar gelukkig kom ik heelhuids aan in Buenoalbergo. In een fijne refugio, waar de open haard wordt aangemaakt. De mensen verstaan geen Engels en ik geen Italiaans, dan is zo’n vertaler op de i-phone toch een uitkomst. ‘S avonds gezellig met elkaar eten, en op tijd naar bed want ik wil graag vroeg vertrekken. Maar dat loopt anders. De weersvoorspellingen zijn niet goed, en weer zo’n pad als gisteren, liever niet in een Italiaans ziekenhuis belanden. De weersvoorspelling is slecht er wordt zelfs sneeuw verwacht. Dus jullie zullen wel verbaasd zijn en ik niet minder maar ik heb het besluit genomen om op dit traject te stoppen. Ik ben met de trein naar Bari gegaan, waar ik nu ben, morgen de oude stad bezichtigen en maandag langs de kust naar Brindisi wandelen, ongeveer 5 dagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. JAN.:
    17 maart 2018
    Waardige wandelende GERDA,wat heb je een pech met het weer erg jammer voor je,toch mijn petje af voor je,en ook dat je geen risico loopt om in een ziekenhuis terecht moetbkomen,Ja men heeft makkelijk praten,maar jij moet het doen,hoop van ganse harte dat de volgende trip gunstig mag verlopen,weer alle goeds en sterkte ermee Met Sportgroeten JAN.
  2. Lena Taihuttu:
    Hoi Gerda,
    Goed dat er ook bussen rijden, zo kom je toch waar je wil komen, of niet dan? Rustig aan doen en en niet vallen! Veel wandelplezier! Groetjes Lena en Michel.
  3. Lidia:
    17 maart 2018
    Heel verstandig Gerda. Het gaat om het genieten en is geen prestatie loop. Fijne wandeling vanaf Bari langs de kust. Vast mooi uitzicht. Hier vandaag gevoelstemperatuur van - 12 met die harde N.O. wind, dus je mist niets hier.
  4. Marjo:
    17 maart 2018
    Fijn weekend Gerda. Goed dat je op tijd je rust pakt. Leuk om je hier te volgen. Groetjes, Kees en Marjo
  5. Thijs:
    17 maart 2018
    Een dapper en heel wijs besluit, Gerda. Als ervaren Camino wandelaarster weet jij als geen ander dat niet Puglia of Bari/Brindisi het doel zijn maar het pad. Leef, verwonder, geniet en blijf goed voor jezelf zorgen. Buen Camino Peregrina! 💋 Thijs
  6. Jos:
    17 maart 2018
    Jammer, maar wel zo verstandig! Lijkt me niks om zo te ploeteren! Hoop dat je op de andere route meer succes hebt. Moet wel een beetje leuk zijn toch?
    Fijn weekend en laat de zon maar komen.
  7. Gonnie Walrecht:
    17 maart 2018
    Een wijs besluit. Maar ook anderen hierover gingen mij voor
    Grappig dat jij en wij in een sneeuwzone zitten. Had je dat verwacht?
    Dan maar rustig op een andere manier heb je bedacht. Het ga je goed. Gonnie
  8. Henneke:
    17 maart 2018
    Een goed besluit. Geniet van de dagen in Bari en je tocht langs de kust. Lieve groet Henneke
  9. Maria en Thea:
    Een heel wijs besluit
    Wandelen langs de kust is net zo veilig hoop ik voor je en is ook genieten
    Veel plezier
    Thea
  10. Berdinie:
    18 maart 2018
    Hoi Gerda dat was een heel wijs besluit.in een buitenlands ziekenhuis liggen is niet fijn.hoe lief dat ze ook zijn.geniet van je wandeltochten.groetjes Berdinie.🚶‍♀️🚶‍♀️👍☘😚
  11. Nelie:
    Hoi,hoi,
    verstandige vrouw neemt uiteraard verstandige beslissingen! Ik geniet van je verslagen Gerda! Wandel ze , geniet van alle moois om je heen. Groeten, Nelie.
  12. Gerry en Cees Meijs:
    18 maart 2018
    Gerda , een verstandig besluit! Prettige reis verder en geniet! Groetjes uit een zuur Boxtel, Cees en Gerry
  13. Sonny:
    18 maart 2018
    Jammer voor je Gerda, maar wat een goed besluit! Hopelijk ga je de komende dagen weer genieten. Fijne reis verder.
  14. Ellen.:
    Hoi Gerda,
    Leuk dat we je hebben ontmoet in Bari. Gezellig om even te kletsen over het balkonhekje van onze hotelkamers. Ik ga de rest van je wandeltocht volgen, wat een avontuur. Wij treinen morgen de andere kant op richting de regen, maar jij gaat nu het mooie weer tegemoet. Veel plezier op de tocht richting Brindisi.
  15. Cora:
    19 maart 2018
    Ha Gerda, ik hoorde van Martha dat je weer aan de wandel bent en vind het leuk om je weer te volgen! Inventief ben je, overal een oplossing voor en onverwachte hulp soms lees ik in je verslagen tot nu toe. Dag bussende wandelaar!
  16. Trix:
    19 maart 2018