Rome komt dichterbij!

7 juni 2017 - Poggio Mirteto, Italië

Nog een paar dagen en dan hoop ik in Rome aan te komen. Ik geniet van de Italiaanse sfeer. Kinderen die (zónder mobieltje) lekker op het plein aan het spelen zijn. Mannen die buiten kaarten of zo maar wat zitten te kletsen gezellig. Gisteren een niet zo'n lange tocht 18km over 2 heuvelruggen met prachtige vergezichten. Wel nog steeds heet. Onderweg stopt een auto en de man die uitstapt vraagt of wij al een slaapplaats hebben, nee. Nou dan kunnen we met hem mee want hij heeft een al ergo. Maar wij willen eerst een kerkje bekijken en dan komen we naar zijn albergo. We weten niet goed hoe we moeten lopen maar 2 andere. Lopen voor ons en zeggen dat we op het goede pad zijn. Nou we denken steeds dat we er zijn maar het is nog 2 km en een hele klim! Dan komen we bij de albergo waar al meer bekende pelgrims onderdak hebben. Wij moeten nog een stukje verder volgens de baas. We vragen of hij soms nog 2 kamers heeft, nee, dus nog zeker 1 km naar het adres wat we gekregen hebben, ik denk dat ik heel beteuterd heb gekeken. Even later gaat het toch, ik in de kelder, wel een grote slaapkamer en Roos op de logeerkamer van de familie. De ontvangst was erg gastvrij, we moesten eerst allemaal wat drinken en eten, eigen gebakken brood, olijven uit eigen olijvengaard. En 's avonds een zeer uitgebreide maaltijd. Een zeer gezellige avond.

1. Gonnie Walrecht:
    7 juni 2017
    Nou.nou. Zonder geluk vaart niemand wel. Nog vol goede moed?
    Ik hoor nu vaker" Rome komt dichter bij".. Gezellig zo met Roos lijkt me.
  2. Magda:
    7 juni 2017
    Het is zeker gezellig is die kleine dorpjes het fijne is de rust he
    Het is ook warm voor de tijd van het jaar ik kijk een beetje uit naar een regenbui .geniet er maar nog maar van
  3. Hanneke:
    7 juni 2017
    je gaat goed schone zus. Nog een paar dagen en dan ben je er!! Trots op je!!
    liefs,
    Hanneke
  4. Jos:
    7 juni 2017
    Als je zo door loopt ben je nog terug voor ik met vakantie ga op 20/6! Dan kan ik eerst je verhalen horen en kun jij me uitzwaaien. Het is wel niet zo'n stoere trip als jij, maar het zal toch wel leuk worden.
    Nog even volhouden dus en tot gauw.
  5. Franca:
    Lijkt me helemaal geweldig en avontuurlijke op naar Rome. Succes
  6. Henneke:
    9 juni 2017
    Nou Gerda dat gaat goed. Dan is je voetreis naar Rome over. Ik vind het knap hoor, dat je dit allemaal kan een dikke pluim! Ga zo door! Hou je haaks groetjes Henneke