Een nieuwe lente een nieuw geluid.

11 maart 2018 - Veroli, Italië

Allereerst even wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties, dat doet me goed. Vandaag vol goede moed aan de volgende 26,1 km begonnen. Het was wel érg koud maar droog. Tot na een uurtje het begin te regenen en te waaien. Na 10  km, ik kwam in Ferentino aan, zag ik het niet meer zitten. Koud en nat de regencape sloeg alle kanten op en ik vond het ook gevaarlijk naast een drukke weg. Ik weet het een goede pelgrim neemt geen bus maar loopt. Ik ben dus géén goede pelgrim, want ik heb weer een stukje de bus genomen. 9 km vóór Veroli ben ik uitgestapt en ben aan de klim naar Veroli begonnen. Inmiddels was het ook weer mooi weer. Al met al toch zo’n 19km gelopen. Veroli, met z’n vele smalle steile straatjes, zoeken naar onderdak, de B&B was inmiddels finito, dus op zoek naar iets anders. En zo ben ik nu weer in een heerlijk onderkomen in het klooster Monasterio di Saint Erasmo. Een heerlijke warme kamer, want wat heb ik het koud gehad in de andere onderkomens! Morgen 30 km maar ik probeer naar een B&B te gaan op 22km afstand. Het is wel een gemakkelijke dalende weg maar toch....jullie horen ervan groetjes

1. Magda:
    11 maart 2018
    Nou ook al neem je de bus af en toe je bent een echte pelgrim pet je af in dit weer hopelijk kom eindelijk de zon eens door hier in het noorde niet maar jij gaat zuidelijk ☀️
  2. Jan:
    11 maart 2018
    Beste dapper van je GERDA, Ja een pelgrim mag best de bus pakken ik heb in Frankrijk mensen gesproken die ook de trein of liftend verder gingen ,met wat wij noemen beestenweer,weer alle goeds en respect, Jan.
  3. Berdinie:
    11 maart 2018
    Hoi Gerda je mag best wel eens de bus nemen zeker voor je veiligheid 🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️ik wandel veel maar dit nee echt niet.heel veel en veilig wandel plezier. 🚶‍♀️☘🤗😚
  4. Gerda van den Berg - Kommers:
    11 maart 2018
    Ben het eens metbovenstaande reacties, maar vraag me af of je dalen ook niet lastig vind. Soms vind ik omhoog, hoewel vermoeiend, minder lastig dan naarbeneden. Je moet je soms zo inhouden. . . Maar jij hebt ervaring, ik niet!
  5. Mike en Corrrie:
    11 maart 2018
    Wat jammer van het weer vandaag. Gelukkig kun je nu een beetje opwarmen .
    Leuk de foto's van Rome. De herinneringen van lang geleden kwamen weer boven toen we elkaar tegen kwamen op de trappen van de Friese kerk .
    Gerda , petje af. Wat ben je toch een avonturier . Geniet ervan . Groetjes Corrie .
  6. Jos:
    11 maart 2018
    Ook 19 km loop ik niet, dus geen bezwaar tegen de bus. Loop maar lekker morgen en ik hoop dat je het droog houdt.... Hier is er weer regen voorspeld!
  7. Henneke:
    12 maart 2018
    Een stukje met de bus is niet zo erg hoor! Ik vind het toch al knap dat je zoveel kilometers loopt! 🏃👍 fijn dat je nu een keer in de dalende lijn kunt lopen. Goede tocht
  8. Lidia:
    12 maart 2018
    Lieve Gerda, zoek de warmte op, waar en hoe dan ook. Het weer zit je nog niet echt mee, maar naar ik hoop hartverwarmende mensen op je pad.
  9. Mar en catrien hienschc:
    hoi gerda geen 30km hoor.groetjes
  10. Gerry en Cees Meijs:
    12 maart 2018
    Hoi Gerda, we wensen je de warmte toe! Veiligheid voor jezelf komt op de eerste plaats!
  11. Gonnie Walrecht:
    16 maart 2018
    hoeveel km. is het geworden uiteindelijk? sterkte Gonnie